Tuesday 6 November 2012

Aku Yang oleh Putri Lily

Aku yang sekadar bayangan
Berselindung di balik kenyataan
Menjadi misteri pada yang memandang
Tiada mengharap lain dari keikhlasan
Hanya mampu menyambut salam demi salam

Aku yang sekadar dipandang
Dan tertanya hairan
Apa lebihnya pada kekurangan?
Mana cantiknya di sebalik lapisan?
Apa keajaiban pada perkataan?
Sehingga  impian yang di peraduan
Di harap jadi kenyataan

Aku yang masih kelemasan
Trauma dalam perjuangan semalam
Alpakan aku pada kejujuran?
Tertunduk mengalah dengan pengakuan
Bertepuk dada dan mencuba rasa debaran
Tapi tiada… tetap hambar kekosongan
Kawan… ternyataku belum berkemampuan
Pasrahku hanya padaMu, Tuhan

Aku yang di dalam kebuntuan
Tenang mengharungi badai persahabatan
Takut hanyut dipantai gelora percintaan
Apakah ku kan kehilangan bayangan
Sebuah lagi arca persahabatan
Hanya kerana satu keputusan dan kepastian?

Putri Lily

0 comments :

Post a Comment