Saturday 27 October 2012

Perjalanan Tanpamu Oleh Mohd Redzuan Ja'afar

Aku...aku...aku
Terngiang termenung seorang diri
Dalam ruang hampa yang sangat sunyi
Dalam suasana hati yang gundah gelisah
Sekadar berpegangkan sekeping gambar
Mengenangkan memori kita bersama

Aku...aku...aku...
Melihat kau melalui segala kepahitan seorang diri
Melihat kau mengharungi cabaran Yang Illahi
Sedangkan aku di situ sekadar terdiam terpaku
Menanyakan Tuhan apa yang sebenarnya direncanakan
Adakah ini suatu ujian buat seorang insan?

Aku..aku..aku...
Tak pernah mengerti...tak pernah menghargai
Sayang yang pernah kau beri...ku jatuh...ku sedari...
Kini kau tinggalkan aku, anakmu
Terlambat ku rasa untuk memohon ampun darimu
Ku sedar...ku redha...ku sedar

Bumikan terus berputar...masa kan terus berlalu
Walaupun sekarang aku hanya mampu pergi ke rumahmu
Berbekalkan Yassin, pasrah dan pilu
Ku bangkit
Ku lanjutkan hidup
Ku panjatkan doa kepada yang Esa...khas untuk seorang wanita...kugelarkan Ibu

 Mohd Redzuan Ja'afar

0 comments :

Post a Comment